• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Fråga om delgivningsman från KFM

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 551
Mottagna reaktioner
12 916
Poäng
9 787
Well....ett välvårdat yttre öppnar dörrar. Respektlös? På vilket sätt? Jag förstår att en slusk tar åt sig så jag antar att jag trampade på din foppatoffleklädda tå. Otacksam? På vilket sätt? Ska jag vara tacksam för att jag får besök av två snubbar som ser ut att komma från ett IS-läger som dessutom skickar otrevliga sms med hot som direkt strider mot hans uppdrag?! Nej, fuck that. Jag må ha skulder men jag tänker inte skämmas och definitivt inte för att en kränkt lantisslusk tycker det.

Testa att skicka in kvittona med vändande post så borde du slippa delgivningarbesök
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hw77

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Oktober 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Jag blev påhoppad och kallad för respektlös och otacksam för att jag hade en åsikt om hur man ska representera sig själv och den myndighet man jobbar för. Nån hillbilly kände sig träffad och kallade mig för dessa saker. Och jag har attitydsproblem? Nej, jag vågar bara stå upp för mig själv, testa det nån gång ska du se att det känns bra efteråt.

Mina skulder är inget stort bekymmer för mig, jag lever gott ändå. Däremot omvärldens inställning är jävligt störande. Och likaså lantisar på höga hästar (bokstavligen probably) som raljerar om mig på ett lånforum.

Vad sägs om att du läser mitt inlägg en gång till. Ta av dig läsglasögonen färgade av lättkränkthet, så kanske inlägget får en annan andemening.

Det finns en hel yrkeskår som arbetar dygnet runt i foppatofflor för att ta hand om dig när du har det som absolut jobbigast.
Visst är vissa hillbillys men tro mig när jag säger att du inte kan identifiera dem på dojjorna och tre-dagars skägget.

Skönt att du har glädjeämnen i tillvaron skulder till trots, håll kvar vid dem.
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 673
Mottagna reaktioner
837
Poäng
747
Jag öppnar då inte dörren för en orakad snubbe med mössa och blåställ för att bli delgiven. Klädsel säger en del om folk så jag anser nog att en tjänsteman bör vara adekvat klädd.
Och att man ska få ta med en random kompis som inte omfattas av sekretessavtalet när man ska delge folk är integritetskränkande och kanske brottsligt sett till GDPR-lagen. Den är rätt tydlig på punkten kring vem som får ta del av personliga uppgifter. Kompisar till anställda på företag och myndigheter får t ex inte göra det.

Din granne, arbetskamrat, moster (eller annan nyfiken person) kan ringa till Kronofogden och fråga om du har några skulder som ligger hos dem, och i så fall hur stora skulderna är och vem du är skyldig pengar. Det är inte hemligt, och personen som lämnar ut uppgifterna frågar inte vad din granne heter eller varför hen vill ha uppgifterna. Det kostar inget och man får svar direkt. Går man in på ett kontor så kan man till och med få uppgifterna utskrivna...

Så du omfattas eventuellt inte av lika stor sekretess som du inbillar dig.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Kronofogden kanske ska fundera över det här med digitalisering. Varför inte tillåta folk att skriva under med bank-Id? Värdelöst.
Där håller jag med dig skulle vara bättre med BankID och signerar man inte förstår jag att dom knackar på.
Sen kan man inte tvinga alla att ha så men möjligheten borde finnas.
Tror jag tagit upp det tidigare här.
Och papper spar man också.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Fick du skriva på flera delgivningar då ? Funderar på att ringa något av inkasso företagen och fråga om dom kan begära verkställande , för vill gärna betala av denna skiten nu och försöka på 12 mån :)
Nu hade jag missat totalt denna gång.
Men haft besök tidigare och då var det flera jag fick skriva på.
Såg att du skrivit nu
Zorry Johan :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Jag kanske är fördomsfull men den killen som jag misstänker är hans random polare såg inte ut att jobba på kontor om man säger så. Samt att de hade en dynamik som inte kändes som två kollegor.
Hos mig var det en ung snygg proper kille som ringde på från KFM
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp